Onze eerste week! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annelie Moes - WaarBenJij.nu Onze eerste week! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annelie Moes - WaarBenJij.nu

Onze eerste week!

Door: Annelie

Blijf op de hoogte en volg Annelie

29 Juli 2015 | Aruba, Aruba

Hallo allemaal!

Vandaag zijn Rik en ik alweer één week op het prachtige Aruba! We verblijven momenteel bij de fam. Hekman in een appartement aan de voet van de Jamanotaberg. In het onderstaande verslag geven wij jullie een kijkje in ons leven op Aruba.

De verhuizing
Donderdag 16 juli om 7.30 uur was het zo ver: een groot gedeelte van onze inboedel werd ingepakt om uiteindelijk te worden verscheept naar Aruba. Twee verhuizers hebben voor ons alles ingepakt. Heel fijn, want we hoefden zelf helemaal niets te doen. In de weken ervoor had ik al een groot gedeelte ingepakt. Voornamelijk spullen voor school: minstens 10 dozen! Het verhuizen ging erg snel; om 1 uur waren ze al klaar!
Vrijdag de 17e hebben we onze Focus weggebracht naar de containeropslag in Rotterdam.
Als het goed is komt onze inboedel 20 augustus hier aan.

Het vertrek en de vlucht
Dinsdagochtend 21 juli zijn we vroeg vertrokken vanuit Kloosterhaar. Ons vliegtuig vertrok om 12.25 uur. Bij het inchecken moesten we per koffer nog even €100 per koffer bij betalen. Gelukkig had ik dit al van tevoren bekeken en kwamen we niet voor verassingen te staan. De koffer van Rik was 32,4 kg. en die van mij 28 kg. 32 kg. is eigenlijk max, dus we hebben geluk gehad dat ze niet moeilijk deden.
Nadat we afscheid hebben genomen en door de douane zijn gegaan, dachten we dat we misschien nog wel wat tijd over hadden om wat drinken te kopen of een tijdschrift, maar dat hebben we geweten…. Ineens klonk door de luidsprekers: WILLEN DHR. PRINS EN MEVR. MOES ZICH MET SPOED NAAR GATE E19 BEVINDEN. IK HERHAAL… Er wij maar altijd denken: ‘Hoe kun je nou te laat zijn voor een vlucht?! Dan ga je toch eerder weg?’. Ach, weer iets om af te strepen op de bucket list.
De vlucht verliep super. Ook geen last van turbulentie. We vlogen met KLM, dus het was goed geregeld en lekker luxe! Op het vliegveld van Aruba werden we opgewacht door Edwin en de kinderen. Helaas was het weer wat minder, namelijk: regen!

De eerste week
Woensdag 22 juli zijn we meteen naar CENSO gegaan om mij in te schrijven in het basisregister. Over 2 weken kan ik het ophalen.
Diezelfde dag zijn we ook al wezen kijken op mijn school: het Sint Franciscus College in Oranjestad. Ik werd warm onthaald door de directrice, kreeg een rondleiding en heb de sleutel van mijn lokaal gekregen.
Ook hebben we al een leuk huurhuis gevonden. Een lief mintgroen huis in Santa Cruz. Beneden is een slaapkamer met badkamer, en boven hetzelfde maar dan heeft de slaapkamer ook een balkon. Ons adres is San Fuego 41. Op Aruba doen ze niet aan postcodes! De foto’s van het huis vind je in het fotoalbum.
Rondom het huis zit een leuke en nette tuin. Achterin is zelfs nog een klein schuurtje. Heel fijn, want wat ik aan schoolspullen heb meegenomen, heeft Rik aan gereedschap ingepakt. De tuin is tropisch aangelegd met zelfs nog een mango boompje.
Zondagochtend hebben we groot ingekocht w.b. inboedel. Een vriendin van Manon moest verhuizen en verkocht zo’n beetje alles wat er nog stond. We hebben 4 stel gordijnen met roedes gekocht, een televisie, 2 kastjes, eettafel met 2 stoelen, stofzuiger, toaster, Senseo-apparaat, 2 ventilatoren en nog veel meer. In ieder geval, een heleboel, voor weinig uiteraard. Meer voor minder!

De rest van de week hebben heel veel gezwommen, zijn we nog bij de schelpenberg geweest om schelpen te rapen en hebben we een beetje de toerist uitgehangen. Het is tenslotte nog vakantie.

Woensdag 12 augustus heb ik mijn eerste teamvergadering, en 17 augustus beginnen de lessen.

• 29 Juli 2015 - 20:02

Helsa:

Hoi Annelie en Rik, wat een belevenissen in de eerste week. Fijn dat het allemaal goed is gegaan!
    Hier ook regen, storm en koud.
    Hartelijke groet
    Helsa

• 31 Juli 2015 - 13:42

Bea Oosting:

heeel leuk om te lezen veel plezier daar gr bea

• 31 Juli 2015 - 15:08

Rita Platjes:

Wat leuk Annelie dit verslag. Geniet nog even van je vakantie! En heel veel plezier op je nieuwe school.

• 01 Augustus 2015 - 12:28

Regina:

He annelie en rik
    wat super leuk om dit zo te lezen zeg.
    Heel veel succes binnenkort met je eerste vergadering en je eerste dag les geven.
    en rik jij ook heel veel succes met wat jij gaat doen .
    geniet er van
    gr regina

• 01 Augustus 2015 - 18:59

Marijke:

Wat ontzettend leuk om te lezen hoe jullie t hebben! Goed vermaakt de eerste week zo te lezen